Berek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda HueckelBerek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda Hueckel
Berek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda HueckelBerek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda Hueckel
Berek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda HueckelBerek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda Hueckel
Berek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda HueckelBerek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda Hueckel
Berek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda HueckelBerek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda Hueckel
Berek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda HueckelBerek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda Hueckel
Berek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda HueckelBerek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda Hueckel
Berek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda HueckelBerek / reż. Maja Kleczewska / fot. Magda Hueckel
Golem / reż. Maja Kleczewska / na zdjęciu Kaya KołodziejczykGolem / reż. Maja Kleczewska / fot. M.Hueckel
Golem / reż. Maja Kleczewska / na zdjęciu Kaya KołodziejczykGolem / reż. Maja Kleczewska / fot. M.Hueckel
Malowany ptak / reż. Maja Kleczewska / fot. M.Hueckel / na zdjęciu m.in. Henryk RajferMalowany ptak / reż. Maja Kleczewska / fot. M.Hueckel
Malowany ptak / reż. Maja Kleczewska / fot. M.Hueckel / na pierwszym planie Kaya KołodziejczykMalowany ptak / reż. Maja Kleczewska / fot. M.Hueckel

Jesteś tutaj

Biogram

Kaya Kołodziejczyk / fot. Magda Hueckel

Kaya Kołodziejczyk (gościnnie)

Autorka choreografii do spektakli teatralnych, teatrów telewizji i produkcji filmowych.

Jest absolwentką Hochschule für Musik und Darstellende Kunst (HfMDK) we Frankfurcie nad Menem, Performing Arts Research and Training Studios (P.A.R.T.S.) z siedzibą w Brukseli oraz Warszawskiej Szkoły Baletowej. Działa jako artystka niezależna, realizując autorskie prace oraz biorąc udział w spektaklach innych twórców w Polsce i na świecie. Wśród jej realizacji choreograficznych znajdują się m.in.: „Gorycz/Bittersweet”(wykonanie: Polski Teatr Tańca), „Audycja V – 2016” - metaopera w 20 scenach Andrzeja Krzanowskiego, „Aria di Prefiche” – jedna z części tryptyku „Ogniwa” do muzyki Witolda Lutosławskiego – czy „Oh, Noh” – przedstawienie skonstruowane na podstawie japońskiego dramatu „Izutsu” z muzyką Szymona Brzóski. 

Przez wiele lat pracowała w zespole „Rosas” w Belgii tańcząc w spektaklach najważniejszych choreografów przełomu XX i XXI wieku. Znaleźli się wśród nich: Anne Teresa de Keersmaeker („Rain”, „Grosse Fuge”, „Bitches Brew - Tacoma Narrows”, „D'un soir un jour”, „Steve Raich Evening”), Trisha Brown czy William Forsythe. Współpracowała ponadto przy performansach takich twórców jak Mette Ingvartsen, Szymon Rogiński, David Wampach i Aleksandra Wasilkowska. Współpracuje gościnnie z HfMDK w Niemczech, P.A.R.T.S., La Rafinerie w Belgii, Operą na Zamku w Szczecinie czy Polskim Teatrem Tańca. 

Od roku 2016 występuje w spektaklach Mai Kleczewskiej: opera „Głos ludzki” (2016) spektakle „Wściekłość” (2016), „Hamlet” (2019) oraz w produkcjach Teatru Żydowskiego w Warszawie: „Golem” (2017), „Malowany Ptak” (2017), „Berek” (2019). 

Współpracuje regularnie przy produkcjach filmowych z Agnieszką Smoczyńską oraz tworzy choreografie dla Teatru Śląskiego w Katowicach oraz Teatru Powszechnego w Warszawie. 

Jako wykładowczyni tańca współczesnego i kompozycji ruchu scenicznego prowadzi regularne zajęcia w warszawskiej Szkole Filmowej. Od roku 2019 prowadzi zajęcia z Performatywności Ruchu oraz Reżyserii Widowisk Choreograficznych na Akademii Teatralnej i Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie kształcąc przyszłe pokolenia reżyserów i choreografów. 

Jest stypendystką MKiDN Młoda Polska, Stypendium Artystycznego Rządu Belgijskiego, programu DÉPARTS Komisji Europejskiej, Szwajcarskiej Fundacji ProHevetia oraz Artist - in - Residency  Stiftung Laurenz-Haus w Bazylii (Szwajcaria).  

Obok swojej działalności artystycznej czynnie angażuje się w projekty społeczne, działając na rzecz potrzebujących dzieci i młodzieży. Wspiera organizacje pozarządowe w Unii Europejskiej, które dbają o swoich obywateli i obywatelki, uwzględniając potrzeby każdej grupy społecznej bez względu na płeć, wiek, rasę, pochodzenie, status społeczny, stan zdrowia, orientację psychoseksualną czy tożsamość płciową.