Back to top

Jesteś tutaj

Biogram

Karolina Kirsz

Karolina Kirsz

Reżyserka teatralna, autorka scenariuszy, słuchowisk, artykułów i dramatów. Absolwentka Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (2012) i Wydziału Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego (2005), ukończyła również Wydział Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej (2008) a także dwuletnie studium pedagogiczne w Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego (2005).

Wyreżyserowała spektakle: „Pułapkę” Tadeusza Różewicza w ramach cyklu „Studio in Progress” w Teatrze Studio w Warszawie (2011), „Zimę w czerwieni” Adama Rappa w Teatrze Rampa/Scena Eksperymentalna w Warszawie (2011), „Końce świata” Marca Beckera (2012) i „69” (2014) Igora Bauersimy (Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej) oraz adaptację „Dotknij wiatru, dotknij wody” Amosa Oza w Teatrze Żydowskim w Warszawie (2014), „Uwodziciela” Radosława Paczochy w Teatrze Powszechnym w Warszawie (2014), „Jestem swoją własną żoną” Dough Wrighta w Teatrze WARSsawy (2014), „Ulotny” wg scenariusza własnego (36 Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, 2015), „One same” (scenariusz własny) w Teatrze Żydowskim (2015), „Biesy” Fiodora Dostojewskiego (adaptacja własna) spektakl dyplomowy studentów PWST we Wrocławiu (2015), „Szosza” I. B. Singera (adaptacja własna) w Teatrze Żydowskim (2016), „Skrzywienie kręgosłupa” Ingrid Lasund w Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu (2017), „Żywoty świętych osiedlowych” Lidii Amejko (adaptacja własna) w Teatrze Rozrywki w Chorzowie (2018), „Lustra opowiadają w czwartek” Z. Kopalko w Teatrze im. C. H. Andersena w Lublinie (2018), „Na zachodzie bez zmian” (scenariusz własny) w Teatrze WARSawy (2019).

Wyreżyserowała także kilkadziesiąt czytań performatywnych w kilkunastu teatrach (m.in.: Teatr Dramatyczny w Warszawie, Teatr Ateneum w Warszawie, Teatr Studio w Warszawie, Teatr Powszechny w Warszawie, Teatr Ludowy w Krakowie). Wyreżyserowała także słuchowiska dla Teatru Polskiego Radia: „Nagasaki” Erica Faye (scenariusz własny) (2016), „Dyrygent jazzowy” W. Stretera (adaptacja własna) (2017).

Od 2013 roku jest Prezesem Polskiego Ośrodka Międzynarodowego Instytutu Teatralnego ITI. Laureatka pierwszej nagrody na XII Międzynarodowym Festiwalu ZDARZENIA za spektakl „Zima w czerwieni” (2011).